Regulamin świadczenia usług z zakresu technologii 3D przez B3D s.c.

I Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki, zakres i sposób realizacji:
    – usług opisanych na stronie internetowej www.b3d.com.pl z zakresu technologii 3D (w szczególności usługi druku 3D; usługi modelowania 3D; usługi skanowania 3D; usługi w zakresie wirtualnej rzeczywistości; usługi kontroli jakości; usługi serwisu 3D); przez B3D Piotr Piechocki Paweł Woźniak Wiesław Woźniak s.c. z siedzibą w Damasławku, NIP: 7661993941, REGON: 362578537 (dalej jako: „B3D s.c.”).
  2. Niniejszy Regulamin jest integralną częścią każdej Umowy w przedmiocie realizacji Usług zawieranej pomiędzy B3D s.c. a Klientem.
  3. Postanowienia niniejszego Regulaminu znajdują zastosowanie do każdego Klienta (Przedsiębiorcy/Przedsiębiorcy – Konsumenta/Konsumenta) chyba, że konkretne postanowienie Regulaminu wprost wskazuje, że odnosi się ono wyłącznie do określonego rodzaju Klienta.
  4. Definicje pojęć użytych w Regulaminie:  
    • B3D s.c. – B3D Piotr Piechocki Paweł Woźniak Wiesław Woźniak s.c. z siedzibą w Damasławku, NIP: 7661993941, REGON: 362578537, przedsiębiorca realizujący Usługi zamówione przez Klienta;
      Klient – Konsument; Przedsiębiorca – Konsument; Przedsiębiorca, który zamawia Usługę;
    • Konsument – to osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą (w tym przypadku z B3D s.c.) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową – podstawa prawna art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
    • Przedsiębiorca – Konsument to osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – podstawa prawna art. 385(5) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
    • Przedsiębiorca – to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą; to wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej – podstawa prawna art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców, którzy dokonują zakupów bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą;
    • Serwis – strona internetowa prowadzona pod adresem www.b3d.com.pl wraz z jej podstronami i dostępnymi funkcjonalnościami, na której opisane są Usługi realizowane przez B3D s.c. i która umożliwia złożenie zamówienia przy użyciu formularza kontaktowego, chatbota bądź poczty elektronicznej;
    • Usługi – usługi z zakresu technologii 3D opisane w Serwisie, w szczególności usługi druku 3D; usługi modelowania 3D; usługi skanowania 3D; usługi w zakresie wirtualnej rzeczywistości; usługi kontroli jakości; usługi serwisu 3D;
    • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy realizacji Usługi złożone B3D s.c. za pośrednictwem Serwisu tj. przy użyciu formularza kontaktowego, chatbota bądź wiadomości e-mail
    • Umowa – umowa realizacji Usługi zawarta między Klientem, a B3D s.c., na zasadach określonych w Regulaminie. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, Przedsiębiorcą – Konsumentem do Umowy zawartej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej tj. za pośrednictwem korespondencji e-mail zastosowanie mają ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06) dotyczące umów zawieranych na odległość o których mowa w art. 2 pkt 1) ww. ustawy.
    • Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług
    • Dzień Roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy
    • Siła Wyższa – okoliczności zewnętrzne, których nie można przewidzieć w chwili złożenia Zamówienia/zawarcia Umowy, spowodowane przez wydarzenia o charakterze nadzwyczajnym, na które B3D s.c. nie miała wpływu i którym nie mogła zapobiec przy dołożeniu należytej staranności, takie jak w szczególności epidemia, pandemia, wojna, konflikty zbrojne, zamieszki wewnętrzne, pożar, powódź, trzęsienie ziemi i klęski żywiołowe, trudne warunki pogodowe, ograniczenia prawne wprowadzone przez rządy, strajki generalne lub branżowe, wprowadzenie regulacji prawnych (w tym polityk celnych) wpływających na ograniczenia w imporcie/eksporcie, wpływające na dostępność i cenę części, produktów, regulacji prawnych wprowadzających sankcje gospodarcze wpływające realizację Usługi;
  5. Klient przed złożeniem Zamówienia w przedmiocie realizacji Usługi ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Złożenie zamówienia w przedmiocie realizacji Usługi oznacza, że Klient zapoznał się, zrozumiał i zaakceptował treść Regulaminu oraz zobowiązuje się przestrzegać jego postanowień.
  6. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej www.b3d.com.pl oraz przesyłany na życzenie Klienta, w sposób umożliwiający pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści przy użyciu systemu teleinformatycznego, z którego korzysta Klient. Pobranie Regulaminu w formie pliku PDF wymaga posiadania oprogramowania obsługującego pliki PDF. Odnośnik do treści Regulaminu umieszczonego na stronie internetowej www.b3d.com.pl znajduje się w stopce e-maila przesyłanego przez B3D s.c.
  7. Dane kontaktowe B3D s.c.:

    adres do korespondencji : B3D s.c. ul. Dereniowa 4, 61-306 Poznań;
    adres e-mail: ;
    kontakt telefoniczny: +48 61 30 70 380
  8. Do prawidłowego odbioru korespondencji otrzymywanej drogą e-mail niezbędne jest posiadanie aktywnego adresu e-mail, a w przypadku załączników dostarczanych wraz z korespondencją dodatkowo program obsługujący pliki danego typu, w szczególności: *pdf, *doc, *docx, *jpg, *png, *stp , *igs,
  9. Do prawidłowego kontaktu telefonicznego niezbędne jest posiadanie aktywnego numeru telefonu. Koszt połączenia telefonicznego z B3D s.c. to koszt, który w swojej taryfie przedstawia operator telefoniczny, z którego usług korzysta Klient.
  10. Tylko osoby, które ukończyły 18 lat, mogą korzystać z Serwisu. Jeśli Klient nie ukończył 18 lat, może korzystać z Serwisu tylko za zgodą i pod nadzorem rodzica lub opiekuna prawnego. Dzieci poniżej 13 roku życia nie mogą korzystać z Serwisu.
  11. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2023.2759 t.j. z dnia 2023.12.22); ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17).

II Zasady funkcjonowania Serwisu

  1. Serwis funkcjonuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do prawidłowego korzystania z Serwisu niezbędne jest: a) posiadanie urządzenia multimedialnego wyposażonego w system operacyjny Microsoft Windows XP lub nowszy, Linux, OsX, Android / inne, umożliwiającego korzystanie z zasobów Internetu; b) posiadanie aktywnego połączenia z Internetem; c) posiadanie skrzynki pocztowej e-mail; d) korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron WWW, np.: Internet Explorer, Mozilla FireFox, Chrome, Opera, Safari, inne; e) włączone JavaScript i niezbędne pliki cookie; f) zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, Polityki Prywatności oraz Polityki cookie.
  2. Klient powinien posiadać aktywne i aktualne oprogramowanie gwarantujące bezpieczeństwo w Internecie, w szczególności antywirusowe oraz chroniące urządzenie Klienta przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich.
  3. Klient jest zobowiązany do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem. Zabronione jest dostarczanie treści niezgodnych z prawem.
  4. W Serwisie dostępna jest usługa chatbot, polegająca na prowadzeniu rozmowy w Serwisie w formie wymiany pisemnych informacji. W celu skorzystania z usługi: a) należy wprowadzić w dedykowanym polu treść pytania; b) nie ma wymogu podawania imienia/nazwiska/pseudonimu, jak również danych kontaktowych w postaci numeru telefonu/adresu e-mail na etapie formułowania pytania. W przypadku, gdy nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi w ciągu kilku minut, pojawi się komunikat z prośbą o przesłanie pytania w formie wiadomości e-mail.
  5. W Serwisie jest dostępna usługa formularza kontaktowego, polegająca na wysłaniu informacji do B3D s.c., na którą B3D s.c. udzieli odpowiedzi przesyłając jej treść na podany w formularzu adres e-mail, ewentualnie poprzez kontakt telefoniczny, jeżeli Klient wskazał numer telefonu jako sposób kontaktu. W celu skorzystania z formularza kontaktowego należy wypełnić odpowiednie pola oraz kliknąć przycisk „Wyślij”. Obowiązkowe pole do wypełnienia to podanie adresu e-mail. Pola nieobowiązkowe do wypełnienia to: imię, nazwisko, numer telefonu.
  6. Usługi świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu to usługa chatbot, usługa formularza kontaktowego. Usługi te są usługami bezpłatnymi.
  7. B3D s.c. może rozwiązać umowę realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną w każdej chwili, bez wypowiedzenia i z dowolnej przyczyny. B3D s.c. rozwiąże umowę, w szczególności gdy Klient dostarcza treści niezgodne z prawem, podejmuje działania zagrażające bezpieczeństwu systemu informatycznego Serwisu, a także w przypadku zamknięcia lub likwidacji Serwisu; zaprzestania realizacji usługi świadczonych drogą elektroniczną.
  8. Serwis wykorzystuje mechanizm cookies. Klient ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia cookies. Szczegółowe informacje dotyczące cookies znajdują się w dokumencie „Polityka cookies”. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów opisane są w dokumencie „ Polityka Prywatności”.
  9. Materiały dostępne w Serwisie w szczególności reklamy, cenniki i inne informacje o towarach lub usługach, w tym ceny lub parametry produktów, nie stanowią oferty, a zaproszenie do zawarcia Umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 1360, tj.).

III Składanie Zamówienia, zawarcie Umowy pomiędzy Klientem a B3D s.c.

  1. W celu złożenia zamówienia na realizację przez B3D s.c. Usługi należy skontaktować z B3D s.c. za pośrednictwem dostępnego w Serwisie:

    formularza kontaktowego;
    usługi chatbot
    lub za pośrednictwem danych kontaktowych umieszczonych w Serwisie tj. poprzez:
    wysłanie e-maila na podany w Serwisie adres e-mailowy sales@kf
    kontakt telefoniczny +48 61 30 70 380 ;
    oraz wskazać rodzaj i zakres Usługi jaka ma zostać wykonana:
    – w przypadku Usługi druku 3D Klient musi podać następujące informacje i wykonać następujące czynności: określić technologię i materiał z którego ma zostać wykonany wydruk 3D; określić technologię wykończenia wydruku 3D (polerowanie, barwienie, lakierowanie); dostarczyć B3D s.c. cyfrowy model 3D będący przedmiotem druku 3D w postaci zdjęć oraz pliku z modelem 3D z rozszerzeniem *.stp, *.igs; dostarczyć dokumentację techniczną (dokumentacja techniczna określa dokładność wykonania) w formatach *pdf, *doc, *docx, *jpg, *png.;
    w przypadku Usługi skanowania 3D Klient musi podać następujące informacje: określić i opisać przedmiot skanowania 3D; określić miejsce skanowania i zakres skanowania 3D; przesłać zdjęcia obiektu , określić oczekiwaną dokładność; funkcjonalność obiektu i do czego ma służyć.
    – w przypadku Usługi modelowania 3D CAD (Computer-Aided Design) Klient musi określić: 1) co ma zostać zamodelowane (cel projektu np. część maszynowa, zespół mechaniczny, obudowa elektroniczna); 2) końcowy rezultat (np. poprzez przedstawieniewizualizacji, dokumentacji, prototypu, wydruku 3D); 3) podać wymagania techniczne tj.: dokładność i tolerancje wymiarowe; jednostki miary (mm, cal, etc.); rodzaj materiału (ważne dla symulacji lub przygotowania do produkcji); warunki pracy obiektu (temperatura, naprężenia, ruch,); warunki wytrzymałościowe; 4) określić zakres modelowania tj. czy model ma być bryłowy, powierzchniowy, czy szkieletowy; czy model ma być pojedynczy, czy zespół (assembly); poziom szczegółowości (np. uproszczony dla analiz, czy szczegółowy do produkcji); 5) wskazać ograniczenia konstrukcyjne tj. minimalne/zalecane promienie, grubości ścianek, standardowe komponenty (np. łożyska, śruby)/katalogowe części; przestrzeń zabudowy, dopasowanie do innych elementów; 6) określić narzędzia i formaty plików tj. format dostarczenia plików (STEP, IGES, STL, native format); 7) określić kompatybilność projektu z innymi systemami (CAM, FEM, PLM); 8) określić dokumentację i standaryzację tj. określić jakie rysunki 2D muszą powstać; zastosowanie norm branżowych: ISO, DIN, ASME;konieczność stosowania BOM-ów (listy materiałowe); 9) określić przeznaczenie modelu: tj. do czego służy model? (produkcja, rendering, symulacja MES, wydruk 3D, VR/AR); czy model ma być parametryczny, czy statyczny; czy potrzebne są animacje lub ruchome zespoły. Wymienione założenia określają cele, ograniczenia i ramy techniczne pracy nad modelem. Ustalenie ich na początku projektu zapewnia spójność, oszczędność czasu i uniknięcie błędów w dalszych etapach.
    – w przypadku Usługi z zakresu wirtualnej rzeczywistości Klient musi podać następujące informacje, które pozwalają zrozumieć potrzeby, dobrać technologię, oszacować czas, koszt i zakres prac: 1) cel aplikacji VR (jakie jest główne zastosowanie np. Edukacja/szkolenia; marketing/prezentacja produktu; rozrywka/gra; symulacja/prototypowanie; terapia/zdrowie/rehabilitacja; rozwiązanie problemów (jakich?); oczekiwane rezultaty (zaangażowanie, ROI, skrócenie czasu szkolenia; 2) grupę docelową odbiorców (kto będzie użytkownikiem?) np. pracownicy (np. technicy, operatorzy); klienci; studenci/uczniowie; wiek użytkowników, poziom zaawansowania technicznego; doświadczenie z VR; 3) treść i funkcjonalności np. co użytkownik będzie mógł zobaczyć, zrobić, nauczyć się; przykładowe funkcje: interakcja z obiektami 3D/ poruszanie się w wirtualnym świecie/quizy, punkty, ocena postępów/ multiplayer, kooperacja/sterowanie gestami, głosem, kontrolerem; 4) zakres środowiska 3D: liczba i rodzaj scen (np. biuro, fabryka, las); potrzebne modele 3D – czy Klient je dostarcza, czy mają zostać stworzone?; poziom szczegółowości (realistyczny vs stylizowany); animacje / efekty specjalne / dźwięk; 5) platformę docelową, rodzaj używanych urządzeń: Oculus Quest 2/3; HTC Vive / Vive XR Elite; Pico; SteamVR / Windows Mixed Reality; Mobile VR (Cardboard, Samsung Gear); czy aplikacja ma działać samodzielnie czy z PC; 6) integrację z innymi systemami: czy aplikacja ma komunikować się z: bazą danych / LMS; CMS / CRM; systemem śledzenia użytkownika (logi, analityka); czy wymagana jest synchronizacja z systemami firmy?; 7) wymagania bezpieczeństwa i prywatności; 8) zakres i rodzaj materiałów dostarczanych przez Klienta: scenariusze / storyboardy; modele CAD, grafiki, wideo; treści edukacyjne (teksty, quizy).
    – w przypadku Usługi z zakresu kontroli jakości z wykorzystaniem skanera 3D i oprogramowania metrologicznego Klient musi podać następujące informacje: 1) cel zlecenia pomiaru: kontrola jakości po produkcji seryjnej (porównanie z dokumentacją); weryfikacja wymiarowa prototypu lub detalu próbnego; odwrotna inżynieria / dokumentacja CAD na podstawie skanu; audyt dostawcy; walidacja procesu produkcyjnego (np. odlewanie, druk 3D, frezowanie); 2) określić rodzaj dostarczanej dokumentacji technicznej: Model CAD 3D (najlepiej STEP, IGES lub format natywny); Rysunki techniczne z wymiarami tolerowanymi; Specyfikacje GD&T (Geometric Dimensioning & Tolerancing) – jeśli obowiązują; Lista cech geometrycznych do kontroli: otwory, średnice, odchylenia płaskości, współosiowości itd.; 3) podać wymagania odnośnie do: dokładności pomiaru (np. ±0,01 mm); gęstości siatki skanu; częstotliwości kontroli (jednorazowa, co partia, co 10 sztuk itd.); 4) podać szczegóły dotyczące detalu / obiektu np. określić materiał (np. metal, plastik – wpływa na odbicie światła i wybór skanera); określić wymiary (czy mieści się w objętości roboczej skanera lub maszyny CMM, nardzia pomiarowego?; określić kolor / powierzchnię (czy wymaga matowienia np. sprayem?); określić wagę i sposób mocowania; określić czy jest to detal prosty, czy złożony geometrycznie; 5) podać ilość cech pomiarowych i punktów kontrolnych: lista konkretnych cech (np. 50 wymiarów z rysunku technicznego); wymogów (pełna analizy chmur punktów; porównania z modelem CAD (mapa kolorystyczna różnic); pomiarów określonych przekrojów 2D; raportu z całkowitą ilością odchyłek, np. Rz, flatness, circularity; 6) określić rodzaj raportu i forma wyników; 7) określić warunki pomiaru, w tym jego miejsce; 8) wymagania sprzętowe i oprogramowanie;
    – w przypadku Usługi serwisu 3D Klient musi podać następujące informacje: 1) dane urządzenia model i producent; numer seryjny; data zakupu / użytkowania; czy urządzenie jest na gwarancj(jeśli tak – dokument zakupu lub karta gwarancyjna); 2) opis usterki: opisproblemu – co dokładnie się dzieje (np. „drukarka nie nagrzewa stołu”, „skaner zawiesza się podczas skanowania”, „obiekty są zniekształcone”, „drukarka gubi kroki”); częstotliwość – czy problem występuje zawsze, czy losowo; od kiedy występuje usterka (np. po aktualizacji firmware, po zmianie materiału); czy były podejmowane próby naprawy / zmiany ustawień; jakie materiały/testy Klient wykonywał; 3) zakres oczekiwanych prac: pełna diagnostyka urządzenia; usunięcie konkretnej usterki; kalibracja; wymianę konkretnych części; aktualizacja oprogramowania / firmware; czyszczenie i konserwacja techniczna; 4) warunki użytkowania i środowisko: czy urządzenie było używane w warunkach przemysłowych czy domowych; jakie materiały były wykorzystywane (np. ABS, PETG, żywice, proszki, PLA); jakie oprogramowanie było używane (np. Cura, Chitubox, RevoScan); 5) czy urządzenie jest kompletne (zasilacz, kable, sondy, ekstrudery, osłony).

    B3D s.c. w celu realizacji Usługi zastrzega konieczność doprecyzowania danych i informacji przekazanych przez Klienta.
  2. B3D s.c. i Klient indywidualnie określają warunki realizacji Usługi, które nie są uregulowane w niniejszym Regulaminie tj. w postaci ustalenia ceny, terminu realizacji Usługi, zakresu i parametrów technicznych realizacji Usługi, sposobu dostawy.
  3. W odpowiedzi na złożone przez Klienta Zamówienie realizacji Usługi – B3D s.c.: potwierdzi czy jest możliwość realizacji Usługi; poda wycenę realizacji Usługi; określi szacowany termin realizacji Usługi; poda informacje na temat sposobu dostawy produktu, który powstanie w wyniku realizacji Usługi (jeżeli dotyczy); przedstawi informacje na temat akceptowanych przez B3D s.c. metod płatności za realizację Usługi.
  4. Klient jest zobowiązany do weryfikacji szczegółów i warunków realizacji Usługi, które zawarte są w korespondencji wysłanej drogą e-mailową. W przypadku wystąpienia błędów, Klient powinien natychmiast skontaktować się z B3D s.c., nie później jednak niż do momentu rozpoczęcia realizacji Usługi przez B3D s.c., wysyłając e-mail na adres: i wskazując ewentualne dostrzeżone błędy. Brak informacji od Klienta o wystąpieniu błędów oznacza, że Klient akceptuje warunki realizacji Usługi wskazaną w korespondencji elektronicznej (e-mail) i oczekuje realizacji Usługi zgodnie z jego treścią zawartą w korespondencji elektronicznej (e-mail).
  5. Z chwilą potwierdzenia przez Klienta warunków Zamówienia pomiędzy Klientem, a B3D s.c. zostaje zawarta Umowa realizacji Usługi na warunkach określonych przez strony w drodze korespondencji e-mail oraz na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku zawarcia Umowy Klient będzie musiał podać następujące dane identyfikacyjne: imię i nazwisko Klienta, a w przypadku Przedsiębiorcy – Konsumenta, Przedsiębiorcy dodatkowo nazwę firmy oraz Numer Identyfikacji Podatkowej, numer KRS jeżeli dotyczy; c) podać dane adresowe: ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj.
  6. Klient nie może anulować Zamówienia ani dokonać żadnych zmian w Zamówieniu bez zgody B3D s.c. po potwierdzeniu warunków Zamówienia.
  7. Treść zawartej pomiędzy B3D s.c. a Klientem Umowy zostaje utrwalona i udostępniona Klientowi poprzez przesłanie przez B3D s.c. szczegółów i warunków realizacji Usługi w korespondencji e-mail, udostępnienie treści Regulaminu.

IV Odpowiedzialność B3D s.c.

  1. W przypadku realizacji Usługi druku 3D B3D s.c. gwarantuje jedynie, że produkt powstały w wyniku realizacji Usługi druku 3D tj. wydrukowany model 3D będzie ogólnie spełniać cechy modelu 3D w granicach możliwości technologii druku 3D.
  2. B3D s.c. nie gwarantuje i nie ponosi odpowiedzialności za to, że efekt zrealizowanej Usługi/produkt, który powstanie w wyniku realizacji Usługi (jeśli dotyczy) w szczególności wydruk 3D, model 3D będzie odpowiedni do jakiegokolwiek szczególnego celu, do którego jest potrzebny Klientowi, chyba, że Klient powiadomił B3D s.c. o tym celu, a B3D s.c. wyraźnie go zaakceptował.
  3. B3D s.c. przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, w przypadku, gdy:
    • realizacja Usługi mogłaby naruszyć obowiązuje przepisy prawa, w szczególności przepisy dotyczące ochrony praw własności intelektualnej, przepisy dotyczące broni i amunicji;
    • realizacja Usługi nie jest możliwa z przyczyn niezależnych od B3D s.c. w szczególności z przyczyn technicznych, czy wystąpienia działania Siły Wyższej;
    • Klient nie dostarczy niezbędnych danych i informacji do prawidłowej realizacji Usługi w terminie uzgodnionym przez strony;
    • Klient dostarczy dane i informacje w oparciu o które efekt realizacji Usługi/produkt powstały w wyniku realizacji Usługi może zawierać wady.
  4. Prawo odstąpienia przysługuje B3D s.c., bez wyznaczania terminu dodatkowego, przysługuje B3D s.c. w terminie 7 Dni Roboczych od ustalenia przez B3D s.c. wystąpienia przyczyny wymienionej jako podstawa dla wykonania prawa odstąpienia od umowy. Prawo odstąpienia B3D s.c. realizuje poprzez złożenie oświadczenia Klientowi przesłanego za pośrednictwem korespondencji e-mail. Z tytułu odstąpienia od umowy B3D s.c. nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności odszkodowawczej, w tym za utracone korzyści.
  5. W sytuacji, gdy wymienione w punkcie 27 przesłanki B3D s.c. ustali przed zawarciem Umowy, to B3D s.c. odmówi realizacji Usługi.
  6. Dostarczenie przez Klienta nieprawidłowych danych (w tym danych niedokładnych, niekompletnych), brak przydatności danych do realizacji Usługi nie powoduje po stronie B3D s.c. odpowiedzialności (odszkodowawczej, w tym za utracone korzyści) wobec Klienta w szczególności z tytułu opóźnienia w realizacji Usługi, odpowiedzialności za wady zrealizowanej Usługi wynikające z nieprawidłowych danych (w tym danych niedokładnych, niekompletnych), nieprzydatnych danychpodanych przez Klienta.
  7. B3D s.c. nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli nie wykonał swoich obowiązków lub wykonał je nienależycie wskutek okoliczności niezależnych od B3D s.c., w tym wskutek zdarzeń Siły Wyższej.
  8. Bez uszczerbku dla bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, B3D s.c. nie ponosi względem Klienta, będącego Przedsiębiorcą odpowiedzialności za szkody pośrednie i następcze jak również z tytułu utraconych korzyści.

V Oświadczenia Klienta

  1. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za dostarczenie prawidłowych, dokładnych i kompletnych danych oraz jest wyłącznie odpowiedzialny za ich przydatności do realizacji Usługi, dotyczy to w szczególności wszystkich przesłanych plików i modeli 3D. B3D s.c. nie ma obowiązku weryfikacji dostarczonych przez Klienta danych pod względem ich poprawności i przydatności do realizacji Usługi.
  2. W przypadku, gdy Klient składa Zamówienie na realizację Usługi druku 3D na podstawie przesłanego przez siebie modelu 3D lub na podstawie dostarczonych przez siebie materiałów lub wytycznych, to Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za przygotowanie i rozwój cyfrowego modelu 3D. W takim przypadku Klient jest również wyłącznie odpowiedzialny za jakość, trwałość, funkcjonalność, estetykę i przydatność produktu powstałego w wyniku realizacji Usługi druku 3D. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za specyfikacje projektowe i wydajność wydrukowanego modelu 3D.
  3. Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za wybór materiałów pod względem ich zgodności ze specyfikacjami i wydajnością modelu 3D. B3D s.c. nie ponosi odpowiedzialności za wybór materiałów do realizacji Usługi druku 3D dokonany przez Klienta.
  4. Klient oświadcza, że ponosi wyłączną odpowiedzialność za przydatność efektu zrealizowanej Usługi/ produktu, który powstanie w wyniku realizacji Usługi (jeżeli dotyczy) do realizacji celu, który określa Klient, chyba, że Klient powiadomił B3D s.c. o tym celu, a B3D s.c. wyraźnie go zaakceptował.
  5. Klient oświadcza, że wszelkie dostarczone przez niego materiały, w tym rysunki techniczne, pliki, w szczególności cyfrowy model 3D nie naruszają powszechnie obowiązującego prawa i praw osób trzecich, w szczególności:
    • Klient oświadcza, że korzystanie z przesłanych materiałów nie narusza żadnych praw własności intelektualnej osób trzecich w szczególności: majątkowych i osobistych praw autorskich, patentów, praw do znaków towarowych, a także dóbr osobistych osób trzecich oraz tajemnic handlowych lub innych praw własności;
    • Klient posiada wszelkie prawa do dysponowania dostarczonymi przez niego materiałami;
    • Klient oświadcza, że posiada tytuł prawny do miejsca/przedmiotu będacego przedmiotem Usługi skanowania 3D;
    • Klient oświadcza, że dostarczone przez niego materiały nie naruszają przepisów dotyczących broni i amunicji, jak również obowiązujących norm ISO, ASTM, ASME lub innych norm podobnego charakteru;
    • Klient oświadcza, że dostarczone przez niego materiały nie zawierają informacji fałszywych, niedokładnych, wprowadzających w błąd, nękających, rasistowskich lub etnicznie obraźliwych, dyskryminujących, szkodliwych dla nieletnich, oszczerczych lub zniesławiających, w tym informacji używanych do produkcji towarów podrabianych;
  6. Klient, w przypadku, gdy osoba trzecia zgłosi przeciwko B3D s.c. jakiekolwiek roszczenia dotyczące Usługi wydruku 3D zrealizowanej w oparciu o model 3D przesłany przez Klienta, bądź dotyczące innej Usługi zrealizowanej w oparciu o materiały przekazane przez Klinta, to Klient zobowiązuje się: 1) zwolnić B3D s.c. z odpowiedzialności wobec tych osób; 2) przejąć ewentualne zobowiązania B3D s.c. oraz wstąpić w miejsce B3D s.c. do postępowania sądowego wszczętego przeciwko B3D s.c. (o ile takie wstąpienie jest dopuszczalne) bądź wstąpić obok B3D s.c. do postępowania sądowego (jeżeli wstąpienie w miejsce B3D s.c. jest niedopuszczalne); 3) pokryć wszelkie koszty oraz szkody poniesione przez B3D s.c. związane z ww. roszczeniami, w szczególności w zakresie odszkodowań, kar, ugód, wyroków sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów sądowych lub kosztów polubownego załatwienia sprawy.
  7. Klient oświadcza, że nie będzie, bezpośrednio ani pośrednio postępować z produktem, efektem zrealizowanej Usługi w sposób sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności:
  • sprzedawać, eksportować, re-eksportować, przekazywać, zmieniać przeznaczenia ani w inny sposób przekazywać produktu, efekt zrealizowanej Usługi do jakiegokolwiek miejsca, podmiotu lub osoby wbrew obowiązującym przepisom prawa;
  • używać produktu, efektu zrealizowanej Usługi do jakiegokolwiek celu zabronionego przez obowiązujące przepisy prawa w szczególności z naruszeniem przepisów z zakresu broni i amunicji.

VI Metody dostawy

  1. Dostawa produktu fizycznego jest realizowana na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na obszarze UE lub poza UE. Wysyłka poza obszar UE jest ustalana indywidualnie.
  2. Sposób dostawy produktu, w tym produktu fizycznego ustalany jest indywidualnie z Klientem.
  3. Dostępne sposoby dostawy produktu fizycznego:
  4. dostawa za pośrednictwem przewoźnika (firm świadczących usługi kurierskie);
  5. odbiór osobisty produktu fizycznego – ul. Dereniowa 4, Poznań (61 – 306). Odbiór osobisty jest możliwy w Dni Robocze w godzinach od 8.00 do 16.00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu odbioru.
  6. B3D s.c. przedstawi Klientowi:
  7. informacje za pośrednictwem jakich przewoźników możliwa jest dostawa produktu fizycznego;
  8. koszt dostawy produktu fizycznego;
  9. termin dostawy produktu fizycznego: dostawa realizowana jest w Dni Robocze; początek terminu dostawy to Dzień Roboczy następujący po dniu zrealizowania Usługi.
  10. Klient ponosi koszt dostawy.
  11. Koszt dostawy nie uwzględnia opłat takich jak opłaty celne, podatki, inne opłaty administracyjne, które zobowiązany jest ponieść Klient.
  12. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu fizycznego przechodzą na:
  • Klienta będącego Konsumentem/Przedsiębiorcą – Konsumentem z chwilą wydania mu produktu fizycznego. Za wydanie produktu fizycznego uważa się jego powierzenie przez B3D s.c. przewoźnikowi, jeżeli B3D s.c. nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Klienta będącego Konsumentem/Przedsiębiorcą – Konsumentemzgodnie z art. 548 § 3 Kodeksu Cywilnego;
  • Klienta będącego Przedsiębiorcą w momencie wydania produktu fizycznego Klientowi/jego przedstawicielowi/osobie przez niego wskazanej/przewoźnikowi.
  1. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju.
  2. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą jeżeli stwierdzi on, że podczas przewozu produktu fizycznego nastąpił ubytek lub uszkodzenie produktu fizycznego, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  3. Data dostawy to:
  • w przypadku produktu fizycznego data dostawy udokumentowana przez przewoźnika lub data wydania produktu fizycznego w chwili odbioru osobistego;
  • w przypadku produktu elektronicznego data umieszczenia produktu elektronicznego na dysku z możliwością jego pobrania lub data wysłania wiadomości e-mail z produktem elektronicznym wygenerowana przez system poczty elektronicznej.

VII Cena i sposoby płatności

  1. Cena z tytułu realizacji Usługi ustalana jest indywidualnie z Klientem i zależy od rodzaju Usługi, zakresu wykonanej Usługi, w szczególności od kryteriów i parametrów jakie ma spełniać Usługa opisanych bliżej w punkcie 18 Regulaminu. Usługi realizowane są w sposób zindywidualizowany, stąd podanie cena z tytułu realizacji Usługi możliwe jest dopieropo otrzymaniu od Klienta kryteriów, parametrów i wytycznych jakie ma spełniać Usługa.
  2. Cena z tytułu realizacji Usługi to cena netto, do której doliczony zostanie podatek VAT w obowiązującej wysokości, w chwili obecnej wynosi on 23% ceny netto.
  3. Przedstawienie wyceny realizacji Usługi nie stanowi oferty, a zaproszenie do zawarcia Umowy zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 1360, tj.).
  4. Przed zawarciem Umowy B3D s.c. poinformuje Klienta o:
    • cenie netto z tytułu realizacji Usługi;
    • wysokości kwoty podatku VAT;
    • cenie brutto z tytułu realizacji Usługi;
    • koszcie dostawy (koszt dostawy nie uwzględnia opłat takich jak opłaty celne, podatki, inne opłaty administracyjne, które zobowiązany jest ponieść Klient).
  5. B3D s.c. wystawi fakturę w formie elektronicznej (plik *pdf) oraz prześle ją na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę.
  6. Dostępne metody płatności:
    • bezpośrednio na rachunek bankowy B3D s.c. poprzez przelew tradycyjny;
    • za pośrednictwem karty płatniczej – Visa, Mastercard;
    • gotówką do wysokości obowiązującego limitu płatności gotówkowych;
    • za pośrednictwem zewnętrznego serwisu płatniczego PayPal dostarczającego usługi płatności na terytorium Polski za pośrednictwem PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. – szczegółowe warunki realizowania płatności znajdują się na stronie www.paypal.com. Przed realizacją płatności należy zapoznać się z jej warunkami udostępnionymi przez PayPal. B3D s.c. nie ponosi odpowiedzialności za sposób realizacji płatności przez PayPal.
  7. Klient, który wybrał płatność za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy systemu płatności, zostanie przekierowany na jego stronę internetową. Klient powinien zapoznać się z warunkami płatności zewnętrznego dostawcy systemu płatności. B3D s.c. nie ponosi odpowiedzialności za proces realizacji płatności za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy systemu płatności.
  8. Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 3 Dni Roboczych od dnia zawarcia Umowy, chyba, że Klient i B3D s.c. ustalą inny termin płatności. Dzień zawarcia Umowy to dzień potwierdzenia warunków Zamówienia przez Klienta.
  9. W przypadku braku dokonania płatności przez Klienta w terminie, B3D s.c. ma prawo odstąpić od Umowy, bez wyznaczania terminu dodatkowego. Odstąpienie od umowy jest realizowane poprzez oświadczenie o odstąpieniu od Umowy złożone Klientowi za pośrednictwem korespondencji e-mail. Odstąpienie od Umowy może zostać wykonane w terminie miesiąca od dnia zawarcia Umowy.

VIII Termin realizacji Usługi

  1. B3D s.c. i Klient indywidualnie ustalają termin realizacji Usługi, który uzależniony jest od rodzaju i zakresu zleconej Usługi.
  2. Termin realizacji Usługi podawany jest w Dniach Roboczych. Termin realizacji Usługi biegnie od dnia zaksięgowania zapłaty na rachunku bankowym B3D s.c., chyba, że Klient i B3D s.c. odrębnie ustalą inaczej.

IX Prawo Konsumenta, Konsumenta – przedsiębiorcy do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość

  1. Konsument, a także Przedsiębiorca – Konsument, który zawarł Umowę poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06 (dalej: “Ustawa o prawach konsumenta”) – podstawa prawna art. 27 ust. 1 Ustawa o prawach konsumenta.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    – dla umowy, w wykonaniu której B3D s.c. wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę – Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: 1) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części; 2) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
    – dla pozostałych umów – od dnia zawarcia Umowy.
  3. Konsument, Przedsiębiorca – Konsument może odstąpić od Umowy, składając B3D s.c. oświadczenie o odstąpieniu od umowy. oświadczenie o odstąpieniu od Umowy można złożyć poprzez przesłanie go na adres poczty elektronicznej: lub pisemnie na adres: B3D s.c. ul. Dereniowa 4, 61-306 Poznań;
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone na formularzu, którego wzór jest załącznikiem do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
  5. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy uważana jest ona za niezawartą.
  7. B3D s.c. ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcy – Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta/ Przedsiębiorca – Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańsza metoda dostawy oferowana przez B3D s.c.
  8. Jeżeli B3D s.c.może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem.
  9. Usługa druku 3D – Konsumentowi, a także Przedsiębiorcy – Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy Usługi druku 3D – Konsumentowi, a także Przedsiębiorcy – Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w odniesieniu do umów w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy – Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – art. 38 ust. 1 pkt 3) Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06).
  10. Usługa skanowania 3D; Usługa serwisowa 3D; Usługa z zakresu wirtualnej rzeczywistości, Usługa modelowania 3D:
    • prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi, a także Przedsiębiorcy – Konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług, za które Konsument/Przedsiębiorca – Konsumentjest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca (B3D s.c.) wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy – Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę (B3D s.c.) utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości – art. 38 ust. 1 pkt 1) Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06);
    • prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi, a także Przedsiębiorcy – Konsumentowi w odniesieniu do umów w której Konsument/Przedsiębiorca – Konsument wyraźnie żądał, aby B3D s.c. do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli B3D s.c. świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument/Przedsiębiorca – Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy – Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów – art. 38 ust. 1 pkt 8) Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06).
  11. Konsument/Przedsiębiorca – Konsument traci prawo do odstąpienia od Umowy, jeżeli wyraził zgodę na rozpoczęcie Usługi przed B3D s.c. przed upływem 14 dni (kalendarzowych) na odstąpienie od umowy, a B3D s.c. spełnił w całości świadczenie będące przedmiotem Umowy.
  12. Jeżeli po wyrażeniuprzez Konsumenta/Przedsiębiorcę – Konsumenta zgody na rozpoczęcie realizacji Usługi przez B3D s.c., przed upływem 14 dni (kalendarzowych) na odstąpienie od Umowy, od Umowy odstąpi to:
  • ma obowiązek zapłaty za świadczenie spełnione do chwili odstąpienia. Kwotę oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, uwzględniając cenę lub wynagrodzenie uzgodnione w Umowie. Jeżeli są one nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia – art. 35, art. 36 pkt 1a, art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta.
  1. Jeżeli Konsument/Przedsiębiorca – Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed potwierdzeniem przez B3D s.c. przyjęcia Zamówienia, Zamówienie przestaje być wiążące.
  2. B3D s.c. niezwłocznie wyśle Konsumentowi/ Przedsiębiorcy – Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

X Reklamacje – Konsument, Konsument – przedsiębiorca

  1. B3D s.c. odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem/Przedsiębiorcą – Konsumentem z tytułu niezgodności towaru z umową, podstawy i zakres odpowiedzialności określa art. 43a i następne Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 2024.12.06). B3D s.c. ma obowiązek dostarczenia towaru bez wad.
  2. Do reklamacji Usług stosuje się postanowienia dotyczące reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
  3. Zgodność towaru z umową określa art. 43 b Ustawy o prawach konsumenta.
  4. Reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową proszę wysyłać na adres e-mail B3D: lub złożyć na piśmie na adres: B3D sp. z o.o., ul. Dereniowa 4, 61-306 Poznań.
  5. W treści reklamacji zaleca się zawrzeć następujące informacje : a) dane umożliwiające identyfikację Konsumenta/Konsumenta – przedsiębiorcy jako składającego reklamację; b) datę złożenia Zamówienia, określenie co było przedmiotem Umowy (jakiej Usługi dotyczyła Umowa); c) wskazanie zastrzeżeń, uwag lub wad, o ile to możliwe dołączenie dokumentacji fotograficznej; d) wskazanie żądania reklamacyjnego. Brak podania ww. informacji nie wpływa na skuteczność złożenia reklamacji.
  6. W przypadku wystąpienia braku zgodności towaru z umową Konsument/Konsument – przedsiębiorca może złożyć do B3D s.c. reklamację i z tego tytułu zażądać:
    • naprawy towaru
    • wymiany towaru.
  7. B3D s.c. dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta/Konsumenta – przedsiębiorcę o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument/Przedsiębiorca – Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany ponosi B3D s.c., w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Konsumenta/Konsumenta – przedsiębiorcy. Jeżeli jednak spełnienie żądania Konsumenta/Konsumenta – przedsiębiorcy jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla B3D s.c., to B3D s.c. może:
    • wymienić towar – zamiast go naprawić,
    • naprawić towar – zamiast go wymienić
    • art. 43 d Ustawy o prawach konsumenta.
  8. Jeżeli B3D s.c. odmówił naprawy lub wymiany towaru; nie naprawił lub nie wymienił towaru; próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową; oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta/Konsumenta – przedsiębiorcy, to Konsument/Przedsiębiorca – Konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, to można żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. B3D s.c. powinien zwrócić kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcy – Konsumenta o obniżeniu ceny. – art. 43d i art. 43e Ustawy o prawach konsumenta.
  9. Odpowiedzialność B3D s.c. z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru.
  10. Termin odpowiedzi B3D s.c. na złożoną reklamację to 14 dni od dnia jej otrzymania. Udzielenie odpowiedzi na reklamację nastąpi w takiej formie w jakiej reklamacja została złożona. Brak udzielenia odpowiedzi w tym terminie oznacza, że B3D s.c. uznało reklamację za zasadną.
  11. Konsument/Przedsiębiorca – Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia B3D s.c. towar podlegający naprawie lub wymianie. B3D s.c. jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument/Konsument – przedsiębiorca zwraca towar B3D s.c. na jego koszt.

XI Postanowienia dotyczące wyłącznie Klienta będącego Przedsiębiorcą

  1. Klientowi, który jest Przedsiębiorcą przysługuje prawo do złożenia reklamacji na wykonaną Usługę.
  2. Reklamacje proszę wysyłać na adres e-mail B3D: lub złożyć na piśmie na adres: B3D sp. z o.o., ul. Dereniowa 4, 61-306 Poznań.
  3. W treści reklamacji zaleca się zawrzeć następujące informacje : a) dane umożliwiające identyfikację Klienta jako składającego reklamację; b) datę złożenia Zamówienia, określenie co było przedmiotem Umowy (jakiej Usługi dotyczyła Umowa); c) wskazanie zastrzeżeń, uwag lub wad, o ile to możliwe dołączenie dokumentacji fotograficznej; d) wskazanie żądania reklamacyjnego. Brak podania ww. informacji nie wpływa na skuteczność złożenia reklamacji.
  4. B3D s.c. ustosunkuje się do złożonej reklamacji i może zaproponować według swojego wyboru naprawę lub wymianę na nowy produkt (jeżeli dotyczy). Termin rozpatrzenia reklamacji uzależniony jest od rodzaju i stopnia skomplikowania złożonej reklamacji i opisanego problemu.Udzielenie odpowiedzi na reklamację nastąpi w takiej formie w jakiej reklamacja została złożona.
  5. Klient ponosi koszt odesłania do B3D s.c. reklamowanego towaru.
  6. lient ponosi wszelkie koszty nieuzasadnionej reklamacji towaru/Usług, w tym koszty dostaw, koszt wykonanej pracy dotyczący rozpoznania reklamacji.
  7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność B3D s.c. z tytułu rękojmi wobec Klienta będącego Przedsiębiorca zostaje wyłączona.
  8. B3D s.c. zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą w terminie 30 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy może nastąpić bez podania przyczyny i nie powoduje po stronie Klienta będącego Przedsiębiorcą żadnych roszczeń, w tym odszkodowawczych w stosunku do B3D s.c.
  9. Odpowiedzialność B3D s.c. wobec Klienta będącego Przedsiębiorca, bez względu na jej podstawę prawną jest ograniczona – zarówno za wszystkie roszczenia, jak i w ramach pojedynczego roszczenia – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy. Odpowiedzialność B3D s.c. wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą z tytułu utraconych korzyści jest wyłączona.
  10. Wszelkie spory powstałe pomiędzy B3D s.c. a Klientem będącym Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi miejscowo właściwemu ze względu na siedzibę B3D s.c.
  11. Przeniesienie przez Klienta będącego Przedsiębiorcą praw lub obowiązków wynikających z Umowy na rzecz podmiotu trzeciego wymaga uprzedniej zgody B3D s.c., wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.

XII Dane osobowe

  1. Administratorem Danych Osobowych jest B3D s.c. tj. B3D Piotr Piechocki, Paweł Woźniak, Wiesław Woźniak spółka cywilna z siedzibą w Damasławku (62-110) ul. Wspólna 28, posiadająca numer NIP: 7661262114, numer REGON: 362312644.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały zamieszczone w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www.b3d.com.pl
  3. Wszelkie pytania oraz żądania dotyczące realizacji przysługujących uprawnień w zakresie przetwarzania danych osobowych mogą być zgłaszane drogą elektroniczną poprzez e-mail: oraz drogą pisemną na adres ul. Dereniowa 4, (61-306) Poznań.

XIII Informacja o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów

  1. W sytuacji wystąpienia sporu Konsumentowi/Przedsiębiorcy – Konsumentowi przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
  2. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów następuje po zakończeniu postępowania reklamacyjnego pomiędzy Konsumentem/Konsumentem – przedsiębiorcą, a B3D s.c., gdy nie zostanie osiągnięte porozumienie.
  3. Przykładowe pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów:
    a) skorzystanie ze stałego sądu polubownego znajdującego się przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej:  
    • zgodę na rozpatrzenie sprawy przez stały sąd polubowny muszą wyrazić obie strony. Wyroki stałego sądu polubownego, a także ugoda przed nim zawarta mają taką samą moc jak wyroki sądów powszechnych, po stwierdzeniu przez te sądy ich wykonalności;  
    • właściwym dla B3D s.c. stałym sądem polubownym jest stały sąd polubowny znajdujący się przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Poznaniu; 
    • informacje o sądzie polubownym działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Poznaniu znajdują się na jej stronie internetowej pod adresem: https://poznan.wiih.gov.pl/staly-sad-polubowny/ 
    • dane Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Poznaniu to: siedziba przy Al. Marcinkowskiego 3, (61-745) Poznań, numer telefonu: (61)850-73-55, (61) 852-29-34, adres e-mailowy: , strona internetowa: https://poznan.wiih.gov.pl/ 
      b) skorzystanie z postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów prowadzonego przez wojewódzkich inspektorów działających przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej: 
    • Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą przez: umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu; 
    • właściwym dla B3D s.c. Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Poznaniu; 
    • szczegółowe informacje o zasadach prowadzenia postępowania przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Poznaniu znajdują się na stronie internetowej wojewódzkiego inspektoratu Inspekcji Handlowej pod adresem: https://poznan.wiih.gov.pl/postepowanie-polubowne/
    • dane Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Poznaniu to: siedziba przy Al. Marcinkowskiego 3, (61-745) Poznań, numer telefonu: (61)850-73-55, (61) 852-29-34, adres e-mailowy: , strona internetowa: https://poznan.wiih.gov.pl/ 
      c) skorzystanie z usług mediatora – listy mediatorów znajdują się m.in. na stronach internetowych:  
    • Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu pod adresem: https://mediacje.ora.poznan.pl/lista-mediatorow/ 
    • Sądu Okręgowego w Poznaniu pod adresem: https://poznan.so.gov.pl/listy-mediatorow,m,mg,386,388,393 
    • Okręgowej Izby Radców Prawnych – po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową pojawia się plik pdf z listą mediatorów Ośrodka Mediacji przy OIRP w Poznaniu 
      d) informacje o polubownych sposobach rozwiązywania sporów dostępne są na stronie internetowej pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/ 
      e) informacje o danych kontaktowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej znajdują się na stronie internetowej pod adresem: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa 
      f) informacje o prawach konsumenta znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/ 
  4. W celu polubownego rozwiązywania sporów, można również skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  5. B3D s.c. nie zobowiązuje się do korzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów – ufamy, że możliwe jest wypracowanie rozwiązania w drodze wzajemnych rozmów.

XIV. Postanowienia końcowe

  1. B3D s.c. ma prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie i w dowolnym zakresie.
  2. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronie internetowej www.b3d.com.pl
  3. Zmieniony Regulaminy obowiązuje od dnia jego opublikowania.
  4. Wobec Klienta stosuje się treść Regulaminu obowiązującą w dniu zawarcia Umowy.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia ……………………………………
  6. Załącznik A: Wzór oświadczenia od umowy

Załącznik A

Wzór odstąpienia od umowy

dla Konsumenta/Przedsiębiorcy – Konsumenta

Adresat1 w tym miejscu przedsiębiorca powinien wpisać nazwę przedsiębiorcy, pełny adres pocztowy oraz adres e-mail: ________________

__________________________________________________________________________________

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów (*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów (*)/o świadczenie następującej usługi(*): ________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*): _________________________________________________

– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów)/Konsumenta – przedsiębiorcy: __________________________

– Adres Konsumenta(-ów)/Konsumenta – przedsiębiorcy: __________________________________

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

_________________________________________________________________________________

– Data: ___________________________________________________________________________

*niepotrzebne skreślić