Przyspieszenie procesu prototypowania o 80-90% dzięki drukowaniu 3D

  • Post category:Druk 3D

Na fali Przemysłu 4.0 druk 3D nadal zmienia krajobraz produkcji. Jako wschodząca technologia produkcyjna w przemyśle motoryzacyjnym, druk 3D wniósł nową witalność, zwłaszcza w aspektach szybkiej produkcji próbnej prototypów, weryfikacji funkcjonalnej prototypów, przyrządów i osprzętu narzędziowego. Pomaga również w produkcji i stosowaniu części zamiennych do pojazdów niestandardowych, wycofanych z produkcji lub małoseryjnych.

Drukowanie 3D części samochodowych

Trendy i kierunek rynku motoryzacyjnego

Zgodnie z trendem elektryfikacji i inteligentnej produkcji samochodów, wraz z pragnieniem zróżnicowanych produktów, na które pozwalają modernizacje konsumenckie, klienci przywiązują większą wagę do akcesoriów wewnętrznych i zewnętrznych. Prowadzi to do nieuniknionego trendu dywersyfikacji, personalizacji i dostosowywania się do różnych wymagań klientów. Dzięki bogatemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej, INTAMSYS szeroko zastosował technologię druku 3D do samochodowych akcesoriów wewnętrznych i zewnętrznych, takich jak niestandardowe zderzaki, elementy kierownicy, części do samochodów wyścigowych, mocowania logo i inne.

Ostatnio INTAMSYS nawiązał współpracę z KEXCELLED, aby dostarczyć swoje rozwiązania druku 3D dla działu motoryzacyjnego SIKA w Chinach; projekt ten stał się ważnym kamieniem milowym w branży motoryzacyjnej.

China Automotive Division, SIKA

Porównanie produkcji standardowej z drukiem 3D

W porównaniu z tradycyjnymi metodami formowania wtryskowego, druk 3D INTAMSYS pomógł klientom z branży motoryzacyjnej skrócić czas i obniżyć koszty o 80% -90% przy opracowywaniu prototypów, dając impuls do szybkich iteracji i znaczących zmian, które należy wprowadzić w napiętych terminach.

Jako dostawca komponentów motoryzacyjnych, zdolny do zapewnienia kompletnego zestawu rozwiązań w zakresie klejenia, pochłaniania wstrząsów, uszczelniania i wzmacniania konstrukcji, SIKA pomaga klientom OEM tworzyć pojazdy, które są lżejsze, mocniejsze, bezpieczniejsze, cichsze i bardziej przyjazne dla środowiska. Podczas procesu produkcji i weryfikacji prototypu, komponenty wydrukowane w 3D za pomocą FUNMAT PRO 410 firmy INTAMSYS zostały połączone z ekologicznymi piankami EVA firmy SIKA. Materiały piankowe EVA wypełniły szczeliny między wydrukowanymi komponentami a nadwoziem, tworząc solidną strukturę, która nie tylko zapewniła wymaganą sztywność nadwozia pojazdu, ale także zapewniła odporność na wstrząsy, izolację akustyczną i redukcję hałasu.

Komponenty drukowane 3D połączone z materiałem EVA

Wybór materiałów do druku 3D części samochodowych

W wyborze materiałów do druku 3D, KEXCELLED PAHT K7 wyróżnia się dzięki swoim właściwościom, takim jak wysoka sztywność, wysoka wydajność i łatwość użycia. Materiał ten charakteryzuje się odpornością na zerwaniu przy wydłużeniu na poziomie 21-25%, co zapewnia dobrą wytrzymałość i doskonałą odporność na uderzenia. Moduł sprężystości wynosi od 4600 do 4800 MPa, co świadczy o wysokiej sztywności i znakomitej zdolności do przenoszenia obciążeń. Ponadto materiał ten ma niską podatność na pełzanie, nie jest skłonny do deformacji i zachowuje dobrą dokładność. Dzięki tym właściwościom, części drukowane w technologii 3D z użyciem KEXCELLED PAHT K7 spełniają wiele wymagań stawianych częściom samochodowym. Dobra przyczepność materiału umożliwia łatwe tworzenie struktur kompozytowych i elementów o określonych funkcjach z innymi materiałami. To z kolei pozwala uzyskać wiele ważnych cech, takich jak izolacja akustyczna, redukcja hałasu oraz odporność na wstrząsy.

Wydrukowane komponenty są łączone z EVA i instalowane na karoserii pojazdu

Oczywiste jest, że materiał KEXCELLED PAHT K7, o wyjątkowych właściwościach, ma niezwykle wysokie wymagania dotyczące zdolności drukowania sprzętu, który musi uwzględniać efekt absorpcji wody przez nylon, spełniając jednocześnie wymagania dotyczące temperatury drukowania. Jako wysokotemperaturowe urządzenie drukujące 3D z podwójną dyszą klasy przemysłowej, INTAMSYS FUNMAT PRO 410 oferuje format druku 305 * 305 * 406 mm, wyposażona jest w technologię uszczelniania i suszenia oraz możliwość pracy z wieloma materiałami. Drukuje przy użyciu tworzyw sztucznych z niezwykle wysoką dokładnością i jakością, tworząc szczegółowe i wysokiej jakości wydruki, które dokładnie odwzorowują model projektowy części samochodowych.

INTAMSYS FUNMAT PRO 410

Proces technologiczny druku części samochodowych

W oparciu o optymalizację i rygorystyczne testowanie parametrów procesu materiałowego KEXCELLED PAHT K7, INTAMSYS zmaksymalizował swoje zalety wydajnościowe, pomagając SIKA szybko i wielokrotnie weryfikować ich projekt, jednocześnie zmieniając plany izolacji akustycznej wnęki BIW i komponentów wzmacniających strukturę, co znacznie zmniejsza ryzyko i koszty weryfikacji i wymiany form. Co najważniejsze, komponenty wydrukowane w 3D są bezpośrednio wykorzystywane do weryfikacji prototypów, skracając zarówno czas modyfikacji projektu komponentów, jak i cały cykl rozwoju pojazdu.

Nadwozie SIKA w kolorze białym

Różne zastosowania w przemyśle motoryzacyjnym stawiają również wysokie wymagania dotyczące materiałów. INTAMSYS dostarcza rozwiązania druku 3D obejmujące różne materiały, w tym wiele o wysokiej wydajności stosowanych do budowy urządzeń stałych, uszczelek, szyn zbiorczych i innych komponentów w samochodach wyścigowych, materiałów kompozytowych stosowanych do komponentów silników turbowentylatorowych oraz materiałów inżynieryjnych stosowanych do pokryw filtrów klimatyzacji i części kierownicy. INTAMSYS ściśle współpracuje z klientami z branży motoryzacyjnej, takimi jak Porsche, Tesla, BMW i Toyota, aby wspierać rozwój elektryfikacji i inteligentnej produkcji w przemyśle motoryzacyjnym.

INTAMSYS, jako wiodąca na świecie firma high-tech dostarczająca rozwiązania druku 3D z wysokowydajnymi materiałami i przemysłowymi rozwiązaniami do bezpośredniej produkcji addytywnej, zawsze poświęcała się promowaniu produkcji addytywnej jako innowacyjnej metody tworzenia przemysłowego. W przyszłości INTAMSYS oczekuje bardziej dogłębnej współpracy z wiodącymi przedsiębiorstwami, aby wspólnie zbadać potencjał druku 3D w szerszym zakresie scenariuszy zastosowań.