Technologie druku 3D są nieustannie rozwijane i udoskonalane. Polegają na wytwarzaniu różnych przedmiotów metodą przyrostową i znajdują wszechstronne zastosowanie w wielu branżach. Jedną z nich jest branża sprzedażowa, gdzie efekty są uzależnione w głównej mierze od działań marketingowych i odpowiedniej prezentacji produktów.

Skanowanie produktów

W celu przyciągnięcia uwagi klientów firmy stale poszukują nowych form reklamy. Z uwagi na ogromną konkurencję jest to nie lada wyzwanie, niemniej dzięki nowoczesnym technikom skanowania 3D prezentacja produktu stwarza zupełnie nowe możliwości w tym zakresie. Współczesny marketing 3D jest w stanie sprawić, że przeciętny Kowalski będzie bardziej skłonny zakupić określony produkt, o czym decyduje kilka istotnych przesłanek. Przede wszystkim może go bardzo dokładnie obejrzeć, co jest szczególnie istotne w przypadku sklepów prowadzących sprzedaż online. Skanowanie 3D jest procesem, który polega na zebraniu jak największej ilości współrzędnych punktów z obiektu rzeczywistego, a następnie przeniesieniu ich do rzeczywistości wirtualnej. W ten sposób dość szybko powstają trójwymiarowe obiekty. Rezultatem są zdjęcia obrotowe, które klient ogląda na stronie sklepu. W porównaniu z tradycyjnymi fotografiami produktowymi obrotowe zdjęcia produktów są znacznie atrakcyjniejsze i dostarczają więcej informacji niezbędnych do podjęcia decyzji zakupowej. Firma dysponująca modelem 3D i stosownym oprogramowaniem jest w stanie tworzyć również aranżacje, w jakich dany produkt będzie się najlepiej prezentował.

Czytaj także: Druk 3D alternatywą dla konwecjonalnej produkcji

Wizualizacje produktów 3D

Z omówionym powyżej zagadnieniem ściśle powiązane są wizualizacje produktów 3D, które uważa się za jedną z najlepszych metod prezentowania rozmaitych przedmiotów, a nawet projektów, które nie zostały zrealizowane w praktyce. Za znakomity przykład mogą w tym miejscu posłużyć wizualizacje wykorzystywane w architekturze. Jeszcze przed rozpoczęciem budowy klient ma sposobność obejrzenia danego budynku z zewnątrz i od wewnątrz, dzięki czemu znacznie łatwiej wyobrazić sobie efekt końcowy. Oczywiście wizualizacje 3D produktów znajdują zastosowanie i w innych dziedzinach związanych ze sprzedażą, a mówiąc o ich zaletach, należy w pierwszej kolejności wspomnieć o następujących kwestiach:

  • zdjęcia obrotowe 360 to doskonały sposób na wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty,
  • wizualizacja 3D pozwala niezwykle realistycznie przedstawić planowane przedsięwzięcia,
  • obiekt można pokazać w różnych warunkach, co daje większe wyobrażenie o tym, jak będzie się prezentował w konkretnym otoczeniu,
  • dzięki wizualizacji 3D da się już na wczesnym etapie projektowania wychwycić błędy i niedociągnięcia, a poprzez to uzyskać produkt lepszy pod względem jakościowym,
  • wizualizacja 3D to idealny sposób na zaprezentowanie produktu wraz z najdrobniejszymi detalami oraz w wielu wersjach kolorystycznych i rozmiarowych,
  • wizualizacje 3D są niezwykle inspirujące i pobudzają kreatywne myślenie.

Projekcje 3D

W nowoczesnych formach sprzedaży zastosowanie znajdują nie tylko zdjęcia produktów 3D, ale także trójwymiarowe projekcje gwarantujące klientom zupełnie nowy wymiar wrażeń. Jest to metoda, która pozwala na użycie płaszczyzny dwuwymiarowej do odzwierciedlenia faktycznie istniejących punktów w przestrzeni o trzech wymiarach. W połączeniu z pomysłowością twórców reklam projekcje 3D – określane także mianem mapowania projekcji 3D lub mapowaniem 3D – niejednokrotnie przynoszą zaskakujące rezultaty. Lista zastosowań projekcji 3D jest bardzo długa. Znajdują się na niej m.in. pokazy przestrzenne i graficzne, laserowe animacje, hologramy itp. Nawet tablet czy smartfon można obecnie zmienić w projekcję 3D za pomocą specjalnego generatora hologramów. Tego typu innowacyjne gadżety są też tworzone z myślą o sklepowych wystawach. Systemy holograficzne są dostosowywane do prezentacji hologramu konkretnego obiektu, tworząc niesamowicie realistyczny obraz.

Czytaj także: Drukowanie zabawek w 3D

Jak dobre przedstawienie produktu wpływa na sprzedaż?

Celem prezentacji produktu jest wyeksponowanie jego zalet i pokazanie korzyści płynących z jego zakupu. Z tego właśnie względu zdjęcie produktów 360 jest w sprzedaży znacznie lepszym rozwiązaniem niż standardowa fotografia. Skuteczność sprzedaży jest zdeterminowana wieloma czynnikami. Bez względu na to, czy w rachubę wchodzą tu produkty z drukarki 3D, czy jakiekolwiek inne, muszą być one dobrze opisane i przypisane do odpowiednich kategorii. Klient ma nabrać przekonania, że są one absolutnie unikalne i wyróżniają się na tle konkurencji. Przygotowanie produktu do sprzedaży jest skomplikowanym procesem, niemniej opłaca się podjąć ten wysiłek. Należy przy tym pamiętać o zasadzie pierwszego wrażenia, która sprawdza się nie tylko w relacjach interpersonalnych. Ludzie są wzrokowcami i jeśli atrakcyjna forma prezentacji produktu przyciągnie ich uwagę, szanse na sprzedaż mocno idą w górę. Rzecz jasna za interesującym przekazem wizualnym powinna stać wartościowa treść skonstruowana w przejrzysty i łatwy do zrozumienia sposób.